دانلود دفترچه و پاسخنامه کلید آزمون ارشد 96 رشته مدیریت کسب و کار (MBA) و امور شهریی

کلید سؤالات در کمترین زمان و با همکاری گروهی آماده شده است و اگر در تایپ گزینه صحیح اتفاق خاصی رخ نداده باشد و صرف‌نظر از سلیقه طراحان (خصوصاً در مورد سؤالات استدلال منطقی مربوط به درس GMAT)، کلیدها با تقریب بالایی همان کلیدهای سازمان سنجش هستند.
(درضمن برخی اساتید و مؤلفین کتب ریاضی و GMAT که قبل از کنکور بیشتر دنبال کلاس‌های جمع‌بندی، نکته تست، جمع‌بندی درک مطلب! نکته تست زبان در یک روز، زبان قهرمان می‌شوید در یک روز! نکته و تست GMAT و ریاضی طوری که 100 بزنی!؟، کتاب ما را بخون خیلی خوب میشه، پول بِده بیا کلاس اِنقدر خوبه، سؤال ریاضی و GMAT باید آسون باشه تو آزمون آزمایشی من می‌دونم امسال هم آسون میاد، هرچی تو مدرسان شریف زدی 30 درصد بالاتر تو ریاضی و 30 درصد بالاتر تو GMAT روز آزمون اصلی می‌زنی!! برو حال کن! بیا من یه روش‌هایی بلدم درک مطلب قوی می‌شی!! درک مطلب خیلی مهمه! بیا کتاب بِدم بخونی GMAT، بیشتر اون نظریه اعداد و ریاضیات گسسته دبیرستانه؛ اینا تو آزمون‌های حل مسأله آینده بالاخره مهم می‌شن! مهم نیست که همه خوب‌ها و تک‌رقمی‌ها می‌رن مدرسان شریف، مهم اینه که تو بیای اینجا پول به من بدی!! و ... . بهتر است الان هم جوابگوی بازی با سرنوشت بچه‌ها باشند و چون از پول خبری نیست؛ بچه‌ها را رها نکنند! هرچند الان دیگه برخی بچه‌های ساده آنها را رها کرده‌اند، این مثلاً اساتید! می‌تونن به سبک و سیاق سال‌های گذشته کلیدهای بنده رو دانلود کنند و معمولاً بعد از خواندن نظرات در وب‌سایت ها و نظر دانشجویان کلید یک یا دو سؤال را عوض کرده و بر روی سایت خود قرار دهند تا سال بعد هم بالاخره کلاسی و پولی باشه! و البته می‌دونم داوطلبان قوی گول این موارد را نخواهند خورد. در پایان تأکید دارم که داوطلبان با خواندن منبع خوب و انتخاب آزمون آزمایشی خوب با جامعه آماری قوی و تعداد شرکت‌کننده بالا بدون هیچ نیازی به کلاس و در کنار مشاوره گرفتن از رتبه‌های برتر سال گذشته می‌تونن به نتیجه دلخواه برسن و همانند هر سال، میانگین 2 درس ریاضی و GMAT داوطلبان در 4 آزمون جامع مدرسان شریف، قطعاً بسیار نزدیک به میانگین این 2 درس در آزمون اصلی خواهد بود. مگر اینکه اتفاق خاصی در روز آزمون برای داوطلب بیفتد.
تحلیل سؤالات آزمون در اولین فرصت بر روی سایت قرار داده خواهد شد، اما لازم است در مورد سؤالات MBA به موارد زیر اشاره شود:

سؤالات ریاضی

همانطور که قبلاً هم پیش‌بینی کرده بودم، سؤالات ریاضی فرق اساسی با سؤالات سال قبل کرده بود و تقریباً به روال آزمون‌های گروه‌های دیگر تا حدودی نزدیک شده بود و این موضوع در آزمون‌های آزمایشی مدرسان شریف هم لحاظ شده بود. عین و مشابه چند سؤال سخت در کتاب ریاضی 1 و 2 مدرسان شریف وجود داشت و سؤالات متوسط و آسان هم که به وضوح در آزمون‌ها مدنظر قرار گرفته است. به نظرم داوطلبان خیلی قوی به راحتی می‌توانستند به درصد 90 تا 95 برسند و کسب درصدهایی در حدود 60 تا 70 جزو درصدهای بسیار پرتکرار برای داوطلبان متوسط و احیاناً خوب خواهد بود. به طور کلی این آزمون تا حدودی می‌توانست بین داوطلبان خیلی قوی و متوسط تا حدودی تمایز قائل شود، ولی البته اشکالاتی هم متوجه بارم‌بندی سؤالات بود که در تحلیل کامل به زودی ارائه خواهم کرد. ضمناً سؤال غلط هم داشتیم (سؤال 134).

GMAT

سؤالات درس GMAT علیرغم نظر اکثر داوطلبان خیلی سخت نبود! چرا که 20 سؤال استدلال منطقی، درک مطلب و تصحیح جملات همانند سال گذشته بود و تازه؛ سؤالات تصحیح جملات استاندارد شده بود. فقط شاید حل مسأله آن کمی سخت‌تر از سال قبل بود، خصوصاً سؤالات ارتباط منطقی بین اعداد و اشکال آن از سال گذشته سخت‌تر و غیرمنطقی‌تر بود. مشکل اصلی در سؤالات GMAT می‌تواند سلیقه طراح در انتخاب گزینه صحیح در قسمت استدلال منطقی باشد.

زبان تخصصی MBA

فقط فرصت کردم نگاهی اجمالی به سؤال کرده و پاسخگویی به سؤالات این قسمت به گروه زبان محول شد. مشکل اصلی برای داوطلبان متوسط، کم شدن سؤالات گرامر و لغت بود، اما به نظر درک مطلب و Cloze test و تا حدودی لغات آن آسان‌تر از سال قبل بود و بحث گرامر نیز تقریباً همانند سال قبل سخت به نظر می‌رسید. فکر کنم داوطلبان خاصی که زبان سطح بالایی دارند، بتوانند حداکثر به درصدهایی حدود 70 تا 75 برسند و تقریباً میانگین زبان تخصصی MBA در آزمون امسال نسبت به آزمون سال قبل، حدود 10 درصد بالاتر خواهد رفت.



شما می توانید دفترچه و پاسخنامه کلید آزمون ارشد 96 رشته مدیریت کسب و کار (MBA) و امور شهری را دانلود نمایید.