رییس سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ٩٥را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه ٣٦ نفر به عنوان نفرات برتر کنکور برگزیده شده‌اند افزود: از این تعداد ٢٦ نفر آقا و ١٠ نفر خانم هستند.
همچنین از سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی،علوم تحربی و علوم انسانی ١٠نفر اول و از دو گروه آزمایشی هنر و زبان انگلیسی سه‌نفر اول برگزیده اند.
به گفته وی احسان شریفیان از تهران،امیرمحمد فرزانه از شمیرانات،کوشا جافریان از تهران، حسین مقدس از سیرجان، فراز فرح وش از تبریز، امیرعلی محمدحسینی از تهران،امیرحسین افشارراد از تهران،محمدامین سالار کیا از تهران، محمدرضا صالحی از تهران، سیدعلیرضا سمیعی گلیان از تهران ١٠رتبه برتر گروه علوم ریاضی و فنی هستند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور درمورد ١٠نفر برتر گروه علوم تجربی اظهار کرد: محمد احمدی از تربت جام، محمد امین روان بخش از تربت حیدریه، سهیل محمدی از شیراز، پارسا خلفی از اردبیل، مهتا ستاریان خضرلو از مراغه، امیرحسین طبیبیان از اصفهان،آرمین گلچین از تبریز،مهشاد افشار زاده از اصفهان،عرفان پازکی از تهران و پارسا سیفی از نور نفرات برتر این گروه ازمایشی هستند.
دکتر خدایی با اشاره به نفرات برتر گروه آزمایشی علوم انسانی نیز اظهار کرد: زهرا سادات موسی از تهران، سجاد قاسمی از قم، انوشه بابایی از تهران، حسین حاجیانی از تهران،محمدجواد صراطی از شمیرانات،سیدمحمد علوی مقدم از مشهد، نیکو صبوری از تهران، علی طهرانچی از شمیرانات، سجاد کرباسچی از شمیرانات و فاطمه دلیری قوچان عتیق از مشهد نفرات برتر علوم انسانی هستند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: الهه اسماعیلی حسین آباد از تهران، مریم گلپایگانی از تهران و عطیه و جهانبخش از تهران نفرات برتر گروه آزمایشی هنر و نسترن رییسی دهکردی از تهران،امیرحسین بلوری از تهران و امیرحسین کاظمی پور اشکذری از تهران سه نفر برتر زبان های خارجی هستند.
وی اظهار کرد:به طور کلی ٢١نفر از رتبه های برتر از تهران و شمیرانات و 15 نفر از شهرستان ها هستند.
منبع: ایسنا