رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی از برگزاری پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور به میزبانی استان مرکزی خبر داد.
هادی غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور 4 تا 6 آذرماه با حضور 31 استان به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این جشنواره 128 نشریه دانشجویی در قالب نشریه فرهنگی و اجتماعی از دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور شرکت کرده‌اند.
رئیس پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور افزود: از مجموع نشریات شرکت کننده در این جشنواره، 87 نشریه با موضوع علوم پایه و فنی مهندسی و 43 نشریه در حوزه علوم انسانی به رقابت می‌پردازند.
غفاری با بیان اینکه در این جشنواره 269 دانشجو اعم از 138 دانشجوی پسر و 131 دانشجوی دختر شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: 147 نشریه در بخش طراحی و صفحه آرایی، 110 نشریه در بخش گزارش‌نویسی و 105 نشریه در بخش بهترین مصاحبه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: در بخش داوری نشریات برتر نیز نشریات در سه محور اجتماعی، علمی، تخصصی علوم انسانی و علمی، تخصصی علوم پایه و فنی مهندسی داوری می‌شوند و به نشریه مقام اول مبلغ 6 میلیون ریال، مقام دوم 5 میلیون ریال و مقام سوم نیز 4 میلیون ریال اهدا می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطر نشان کرد: در کنار داوری نشریه برتر آثار برتر در بخش‌های طراحی، صفحه‌آرایی، گزارش نویسی و مقاله داوری و جوایز نقدی به مقام اول 3 میلیون ریال، مقام دوم 2 میلیون و 500 هزار ریال و مقام سوم 2 میلیون ریال اهدا می‌شود.
غفاری برگزاری نشست مدیران فرهنگی 31 استان کشور با مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور کشور، برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه مدیران فرهنگی دانشگاه‌های پیام نور به عنوان کارگاه اخلاق در نشریات دانشجویی و قوانین انتشار نشریات دانشجویی و برگزاری سه کارگاه ویژه مدیران مسئول، سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات با عنوان اصول روزنامه‌نگاری، گزارش‌نویسی، طراحی و صفحه‌آرایی را از برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد.
وی افزود: برپایی ایستگاه رادیویی جشنواره، گفت‌وگوی دوستانه در غرفه رادیویی برای سرپرستان، بازدید از جاذبه‌های دیدنی اراک، برگزاری مسابقات فرهنگی با تلفیق محرم و اقتصاد مقاومتی، مسابقه عکاسی با دوربین موبایل، برگزاری مسابقات ورزشی دومینو، تنیس روی میز و فوتبال دستی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
وی یادآور شد: مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در روز 5 آذر ماه در اراک برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز با حضور مسئولین استانی، ریاست دانشگاه پیام نور کشور، معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در روز پنجشنبه 6 آذر ماه برگزار و آثار منتخب تجلیل می‌شوند.